Κυριακή 19 Ιουλίου 2015

Ο Τσίπρας προετοιμάζει την απόδραση του…



Είναι ολοφάνερο ότι, το πολιτικό τοπίο που προέκυψε μετά το νέο Μνημόνιο, που συμφώνησε ο πρωθυπουργός με τους εταίρους-δανειστές, τροποποίησε ριζικά τις παραμέτρους που συνθέτουν το πολιτικό σκηνικό. Κι αυτό επιβεβαιώνεται καθημερινά. Οι εξελίξεις απέδειξαν την πλήρη έλλειψη υπόβαθρου και συγκρότησης της κυβέρνησης και του ίδιου του πρωθυπουργού να ανταποκριθεί με στοιχειώδη επάρκεια στις σύνθετες απαιτήσεις της ιστορικής συγκυρίας.

Κορυφαία στιγμή σε όλη αυτή την πορεία είναι η ομολογία του-  «Έχω κυβέρνηση μειοψηφίας -Πρέπει να πάω σε εκλογές». Και γιαυτό δείχνει αποφασισμένος να μη συνεχίσει στο τιμόνι της διακυβέρνησης της χώρας, αν τα επόμενα νομοσχέδια που θα φέρει η κυβέρνηση προς ψήφιση στη Βουλή δεν εγκριθούν από το σύνολο των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Παράλληλα, εμφανίζεται αποφασισμένος να μη «διαιωνίσει τη ζωή» της κυβέρνησής του με τη στήριξη των ψήφων των κομμάτων της αντιπολίτευσης, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εγώ δεν θα γίνω πρωθυπουργός με τις ψήφους της Ν.Δ., του Ποταμιού, του ΠΑΣΟΚ. Δεν συμμετέχω σε σενάρια κυβέρνησης με αυτές τις τρεις δυνάμεις».

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι σχεδιάζει την προσφυγή σε εκλογές τον Σεπτέμβρη ή το αργότερο τον Οκτώβρη του 2015, απειλώντας κυρίως –αν όχι αποκλειστικά- την εσωκομματική του αντιπολίτευση. Είναι ενδεικτικός για τις προθέσεις του ο ανασχηματισμός, που ανέδειξε την ένδεια ικανών στελεχών να πλαισιώσουν το κυβερνητικό σχήμα.

Φυσικά, αυτοί είναι οι σχεδιασμοί του μεγάρου Μαξίμου. Ωστόσο είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν μπορούν να υλοποιηθούν. Μια νέα περιπέτεια της χώρας με πιθανές εκλογές αντιμετωπίζεται αρνητικά από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών. Αλλά και οι εταίροι μας προειδοποιούν για τους κινδύνους που συνεπάγεται μια τέτοια εξέλιξη, αφού το Grexit δεν έχει απομακρυνθεί οριστικά από τον ορίζοντα…

Επειδή, όμως, μια κυβέρνηση μειοψηφίας Συριζανέλ δεν μπορεί να «τραβήξει» για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα χρειαστεί πιθανότατα κυβέρνηση ειδικού σκοπού ή Οικουμενική. Είναι διατεθειμένος ο Τσίπρας να ηγηθεί ενός τέτοιου σχήματος; Εξαιρετικά αμφίβολο.

Σε κυβέρνηση ειδικής αποστολής έχει μετατραπεί το νέο κυβερνητικό σχήμα αφού καλείται να περάσει το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων μέτρων από την βουλή την ερχόμενη Τετάρτη που περιλαμβάνει διατάξεις οι οποίες θα δοκιμάσουν ξανά τη συνοχή του κυβερνητικού συνασπισμού.

Με δεδομένες τις 39 τουλάχιστον αρνητικές ψήφους από τους βουλευτές της Αριστερής Πλατφόρμας, τη Ζωή Κωνσταντοπούλου και τον Γιάννη Βαρουφάκη, η κυβέρνηση στοχεύει να μην πέσει η στήριξη της κάτω από το όριο των 120 θετικών ψήφων. Αν η κυβέρνηση πέσει κάτω από το όριο αυτό, τότε η χώρα πιθανά να βρεθεί αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο εκλογών ακόμα και μέσα στον Αύγουστο. Το απόλυτο αδιέξοδο των Συριζανέλ, που σκοπεύουν να το μετατρέψουν σε αδιέξοδο για τη χώρα…

Στο μεταξύ, η Τρόϊκα εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα, όπως προβλέπει το νέο Μνημόνιο και άρχισε ήδη συνομιλίες σε τεχνικό επίπεδο.  Ποιος όμως πιστεύει ειλικρινά ότι, τα σημερινά κυβερνητικά στελέχη, που σε όλους τους τόνους διαλαλούν πως δεν πιστεύουν σε αυτή τη συμφωνία, μπορούν στα σοβαρά να υλοποιήσουν όλα τα προαπαιτούμενα που αυτή περιέχει;

Π.χ. μπορούν ο νέος υπουργός Εργασίας Γ. Κατρούγκαλος με τον αναπληρωτή υπουργό Π. Χαϊκάλη να υπογράψουν τις διατάξεις για την κατάργηση των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων και την περικοπή κύριων και επικουρικών συντάξεων;

Μπορεί ο υπουργός  Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης να φέρει σε πέρας την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ; Ή σε συνεργασία με τον υπουργό Οικονομίας Γ. Σταθάκη και τον υπουργό Οικονομικών Ευ. Τσακαλώτο να διαχειριστούν τις ιδιωτικοποιήσεις ακίνητης περιουσίας ύψους 50 δις  ευρώ;

Μπορεί ο αναπληρτής υπουργός Αγροτικής ανάπτυξης Θ. Αποστόλου να υλοποιήσει την κατάργηση των φορολογικών προνομίων στους αγρότες;

Μπορεί ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης να διαπραγματευθεί τους νόμους που αφορούν τις επαναπροσλήψεις στο δημόσιο;

Μπορεί η νέα κυβέρνηση να υπογράψει την αλλαγή του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, που θα νομοθετήσει την υιοθέτηση της κοινοτικής οδηγίας BRRD (Bank Resolution and Recovery Directive), που θεσπίστηκε μετά το κούρεμα των καταθέσεων άνω των 100.000 ευρώ τον Μάρτιο του 2013 στη Κύπρο; Ή να προωθήσει την απελευθέρωση όλων των κλειστών επαγγελμάτων, τις επώδυνες μεταρρυθμίσεις στην κοινωνική ασφάλιση και τις εργασιακές σχέσεις, όπως προβλέπει το νέο Μνημόνιο;

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου