Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Αδιαφορία Δήμου για την καθημερινότητα του Δημότη

Αναδημοσίευση από-  http://passipoularidou.wordpress.com, 1/8/2013


Δήμος Διονύσου- Δημοτική Κοινότητα Δροσιάς
Πτώση πεζού από ανωμαλίες οδοστρώματος του έργου Αποχέτευσης

Αίτηση  Καταγγελία – Διαμαρτυρία και  Δήλωση

Τ………………………………….
Κατοίκου της Δημοτικής Κοινότητας Δροσιάς του Δήμου Διονύσου
Οδός …………….. Τ.Κ.14572
Τηλ………………

Προς
Τον Δήμο Διονύσου
Θέμα : Πτώση πεζού, από ανωμαλίες του οδοστρώματος.

«Τα σπίτια μοιάζουν με τους ανθρώπους που τα κατοικούν» – Βίκτορ Ουγκό

Με μια μικρή παράφραση θα λέγαμε η πόλη μοιάζει με τους ανθρώπους που τις «διοικούν» και στην συγκεκριμένη περίπτωση τους άρχοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης που δεν αποδεικνύονται και τόσο άρχοντες…. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, στο Δήμο Διόνυσου στη Δημοτική Κοινότητα Δροσιάς που βρίσκεται σε εξέλιξη το έργο ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ.

Οι δικαιολογίες εύκολες, η περιφέρεια ή ο Χατζηπετρής φταίνε για όλα… Η οικονομική δυσπραγία και τα μνημόνια έχουν αφήσει πολλές ασχήμιες στις ψυχές των ανθρώπων, η ασχήμια των πόλεων δεν δικαιολογείται γιατί συνεχίζουμε να πληρώνουμε τέλη και φόρους.
Πόλη σε εγκατάλειψη, πόλη βρώμικη, παραμελημένη και με κρυφές παγίδες που απειλούν πεζούς και οδηγούς είναι η εικόνα της Δροσιάς και άλλων Δημοτικών Κοινοτήτων του Δήμου,  που έχουν αφήσει στο έλεος του Θεού και της κρίσης τους δρόμους. Μια εικόνα για την οποία οι υπεύθυνοι της τοπικής αυτοδιοίκησης, όταν δεν μεταθέτουν ο ένας στον άλλον τις ευθύνες, τις μεταθέτουν στους πολίτες τους.

Οι λακκούβες και οι ανωμαλίες στους δρόμους της Δημοτικής Κοινότητας Δροσιάς του Δήμου Διονύσου δεν έχουν προηγούμενο. Μπορεί στο έργο της αποχέτευσης να έπεσε η άσφαλτο. Αυτό όμως δεν λύνει το πρόβλημα αφού τα προβλήματα από την κακοτεχνία στα μπαζώματα (έριξαν τα χώματα μέσα στα ορύγματα χωρίς να τα συμπιέσουν)  θα συνεχίσουν για πολύ ακόμα στους δρόμους της Δροσιάς, αφού, όπως καθένας καταλαβαίνει, για να «κάτσουν» τα χώματα, θα περάσουν πολλά χρόνια. Χαρακτηριστική περίπτωση πλημμελούς επίβλεψης του έργου, που την πλήρωσε, την πληρώνει, και θα την πληρώνει, για πολύ ακόμα, ο ταλαίπωρος κοσμάκης. Όλοι ανεξαιρέτως οι δρόμοι από όπου πέρασε ο εργολάβος για την αποχέτευση έχουν λακκούβες και είναι κυματοειδείς (έχει υποχωρήσει η άσφαλτος χωρίς να φαίνεται ότι υπάρχει λακκούβα) και έχουν δημιουργηθεί επικίνδυνοι «κρατήρες», έτοιμοι να καταπιούν αυτοκίνητα και ανθρώπους.

Παρακάτω σας ενημερώνω τι μου συνέβη, αλλά το ίδιο έχει συμβεί και σε πολλούς άλλους συμπολίτες μας, μεταξύ των οποίων από αυτούς που γνωρίζω σε μία φίλη μου και στη μητέρα μου η οποία ας σημειωθεί είναι 86 ετών.

Ι. Σύντομο Ιστορικό.

Στις 28/7/2013 και ώρα 19:30 περπατώντας επί της Δ. Σολωμού στη Δημοτική Κοινότητα Δροσιάς (στο ύψος του αριθμού 19 και προς τη συμβολή της από Αργυρουπόλεως με την Αργοναυτών Κομνηνών) σε μια ατυχή στιγμή το πόδι μου πάτησε μέσα σε αναπάντεχη  λακκούβα ( έχει υποχωρήσει η άσφαλτος χωρίς να φαίνεται ότι υπάρχει λακκούβα) και γύρισε απότομα με αποτέλεσμα να πέσω κάτω και να τραυματιστούν οι πλάγιοι σύνδεσμοι της ποδοκνημικής, δηλαδή να προκληθεί τραυματική ρήξη διαφόρων συνδέσμων της αρθρώσεως στο αριστερό μου πόδι αλλά χωρίς κάταγμα στα οστά ( να πάθω  διάστρεμμα), καθώς και τα γόνατα μου, οι αγκώνες και τα χέρια μου, διότι έπεσα προς τα εμπρός και ευτυχώς έβαλα τα χέρια μου και δεν κτύπησα στο κεφάλι….. όμως από την πτώση έχω πόνο στη μέση μου και δεν ξέρω τι θα παρουσιασθεί στο μέλλον.

ΙΙ) Η Ευθύνη είναι του Δήμου κατ’άρθρο 106 Εισ.Ν.ΑΚ. λόγω παράλειψης οφειλομένης υλικής ενέργειας: την χωρίς κακοτεχνίες ανακατασκευή οδού.

Σύμφωνα με τα άρθρα 105 και 106 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα:
Άρθρο 105
Για παράνομες πράξεις ή παραλείψεις των οργάνων του δημοσίου κατά την άσκηση της δημόσιας εξουσίας που τους έχει ανατεθεί, το δημόσιο ενέχεται σε αποζημίωση, εκτός αν η πράξη ή η παράλειψη έγινε κατά παράβαση διάταξης, που υπάρχει για χάρη του γενικού συμφέροντος. Μαζί με το δημόσιο ευθύνεται εις ολόκληρον και το υπαίτιο πρόσωπο, με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων για την ευθύνη των υπουργών.

Άρθρο 106
Οι διατάξεις των δύο προηγούμενων άρθρων εφαρμόζονται και για την ευθύνη των δήμων, των κοινοτήτων ή των άλλων νομικών προσώπων δημόσιου δικαίου από πράξεις ή παραλείψεις των οργάνων που βρίσκονται στην υπηρεσία τους.
Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 24 παρ. 1 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (ΠΔ 410/1995, ΦΕΚ Α-231) «… Στην αρμοδιότητα των δήμων και των κοινοτήτων ανήκουν ιδίως:  α) η κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία:  i) συστημάτων ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης, αντιπλημμυρικών και εγγειοβελτιωτικών έργων, έργων δημοτικής και κοινοτικής οδοποιίας, πλατειών, γεφυρών και έργων ηλεκτροφωτισμού των κοινόχρηστων χώρων.»

Με βάση τα παραπάνω, το Δημόσιο ή ο εκάστοτε Δήμος (αναλόγως του χαρακτηρισμού της οδού), ευθύνεται από παραλείψεις κατασκευής ή συντήρησης οδών (δηλαδή από κακοτεχνίες).

III) Αξίωση αποζημίωσης της ηθικής βλάβης μου ύψους 10.000€.

Κυρίως όμως, εξαιτίας των παραπάνω κακοτεχνιών στην κατασκευή δημοσίου έργου (αποχέτευσης Δροσιάς ) και λόγω του τραυματισμού μου, που βρίσκεται σε άμεση αιτιώδη συνάφεια με τις κατασκευαστικές κακοτεχνίες, υπέστην ηθική βλάβη της προσωπικότητάς μου η οποία κατά νόμο (αρ. 57 ΑΚ) προστατεύεται και έτσι μου οφείλεται αποζημίωση βάσει του άρθρου 932 ΑΚ.

Το ύψος της βλάβης αυτής ανέρχεται στο ποσό των 10.000 ευρώ, το οποίο είναι εύλογο, δίκαιο και ανάλογο με τις περιστάσεις του ατυχήματος με δεδομένο ότι:

α) Προσβλήθηκε η σωματική μου ακεραιότητα όπως περιλαμβάνει ο ΠΚ(ιδίως αρθρ. 299 επ. και 308επ.), ενώ αντίστοιχη ρύθμιση υφίσταται και στον ΑΚ στα αρθρ. 928-932.
β) Προσβλήθηκε η ψυχική μου υγεία και ο συναισθηματικός μου κόσμος  με την σωµατική κάκωση που υπέστην, η οποία μου προκάλεσε έντονο σωµατικό και ψυχικό πόνο.
γ) Ο Δήμος είναι αποκλειστικά υπαίτιος για το ατύχημα και σε κάθε περίπτωση εγώ δεν θα μπορούσε να έφταιγα σε τίποτα.
δ ) Δεν μπορώ ούτε πεζή ούτε με αυτοκίνητο να κυκλοφορήσω στους δρόμους τις Δημοτικής Κοινότητας Δροσιάς, διότι κρύβουν παγίδες θανάτου.

ΙV. Αίτημα.

Κατόπιν των ανωτέρω λόγω της σωματικής και ηθικής βλάβης που υπέστην ΖΗΤΩ
αποζημίωση 10.000 Ευρώ και να πάει μηχανικός του Δήμου στο σημείο να βεβαιώσει την κακοτεχνία και να μου σταλεί η έκθεση του.

Επιφυλάσσομαι δε παντός νομίμου δικαιώματος μου για κάθε αρνητική μελλοντική εξέλιξη, λόγω της πτώσης μου αυτής στο αριστερό μου πόδι, στα γόνατα μου στη μέση μου και για κάθε άλλη σωματική βλάβη που θα οφείλεται στην παραπάνω πτώση.

Δροσιά       31-7-2013
…………………………………………..
Υ.Γ. Ο αρ. πρωτ. είναι 25927/31-7-2013



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου