Όπως είναι γνωστό στις 12 Δεκεμβρίου
2014, ο τότε δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Διονύσου Αβραάμ Πασιπουλαρίδης
κατήγγειλε προς το Ελεγκτικό
Συνέδριο την υπόθεση που αφορά την εικαζόμενη ανάμιξη της κοινοτικής αρχής
στα λεγόμενα «Νερά του Κρυονερίου». Αργότερα το 2016, ο ίδιος υπέβαλλε συμπληρωματική
καταγγελία για «οικονομική βλάβη σε βάρος του (νυν) Δήμου Διονύσου (και όχι μόνον)».
Σημειωτέον ότι, το Ελεγκτικό Συνέδριο
όπως προκύπτει από το υπ’ αριθμ. πρωτ.
85439/22.12.2015 έγγραφο του/ 6η Υπηρεσία Επιτρόπου άρχισε να
διερευνά την υπόθεση η οποία έκτοτε εκκρεμεί,
με συνέπεια η εισαγγελική αρχή που
επελήφθη του ποινικού σκέλους της υπόθεσης να μη μπορεί να ενημερωθεί
αρμόδια και υπεύθυνα περί του θέματος του ακριβούς ύψους της υπ΄ όψιν «οικονομικής ατασθαλίας», σύμφωνα με την
αρχική καταγγελία.
Ο καταγγέλλων εκτίμησε ότι, βάσει των
αποφάσεων του Κοινοτικού Συμβουλίου, το ελάχιστο
ύψος των παράνομων δαπανών της πρώην Κοινότητας Κρυονερίου για το χρονικό διάστημα
από 1/1/2003 – 31/10/2007 υπολογίζεται στα 376.702,15 €.
Παράλληλα, διαπιστώνεται –σύμφωνα πάντα
με την ίδια καταγγελία- σαφής και συνεχόμενη καταστρατήγηση της υπ΄ αριθμ.
2558/29-5-2001 Νομαρχιακής απόφασης που αφορά «Χορήγηση άδειας χρήσης
νερού-εκτέλεσης έργου αξιοποίησης υδατικών πόρων» από τον συγκεκριμένο ιδιώτη. Συγκεκριμένα,
καταγγέλλεται ότι ο ιδιώτης αφαιρούσε λαθραία
νερό από το υπέδαφος που δεν του ανήκε και το ιδιοποιείτο, «κερδοσκοπώντας
παράνομα» και το διέθετε στη Κοινότητα. «Η
οποία καθίστατο έτσι «κλεπταποδόχος» δημόσιου πράγματι αγαθού, με κόστος
εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε βάρος της, και τούτο με βασική, αν όχι και
αποκλειστική υπαιτιότητα του κοινοτάρχη της, ο οποίος τελούσε σε επίγνωση ότι
πρόκειται για γεώτρηση προοριζόμενη για εγγειοβελτιωτικό και όχι εμπορικό σκοπό», όπως αναφέρεται επί λέξει.
Ταυτόχρονα, όπως προκύπτει από την υπ΄
αριθμ. 146/20-6-2002 Κοινοτική απόφαση, «ο
κοινοτάρχης γνώριζε ότι, απαγορευόταν η
άντληση νερού από τη γεώτρηση του ιδιώτη για την ενίσχυση του κοινοτικού
δικτύου ύδρευσης, πολύ περισσότερο που αυτό θα χρυσοπληρωνόταν, ενώ η κοινότητα
θα μπορούσε με βάση τη σχετική άδεια να το προμηθεύεται χωρίς καμιά δαπάνη», όπως περιγράφεται στη σχετική
καταγγελία με αριθμ. 39545/12.12.2014.
Δηλαδή, όπως προκύπτει από τα καταγγελλόμενα,
αν και η Κοινότητα Κρυονερίου μπορούσε να έχει το νερό που χρειαζόταν δωρεάν, το πλήρωνε σε ιδιώτη ο οποίες
δεν διέθετε άδεια εμπορίας. Και παρ΄
όλα αυτά, πληρωνόταν με εκατοντάδες χιλιάδες Ευρώ χωρίς λόγο.
Εξάλλου, είναι οξύμωρο ο 1ος
βαθμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης να αδειοδοτεί ιδιώτη για γεώτρηση και αυτός με τη
σειρά του να πουλά το νερό στον 2ο βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Όταν,
όπως είναι γνωστό, το νερό και ο υδροφόρος ορίζοντας είναι δημόσιο αγαθό.
Σήμερα, είναι σε εξέλιξη-
η ποινική
διερεύνηση της υπόθεσης,
η διαδικασία
προσδιορισμού της παράνομης οικονομικής βλάβης του Δήμου Διονύσου,
ο καταλογισμός της σε βάρος των υπαιτίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου